Terug naar vorige pagina

Veel gestelde vragen over de Talententuin

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wij proberen deze vragenlijst zo uitgebreid mogelijk te maken door zoveel mogelijk vragen die we ontvangen hieronder te plaatsen. Wij hopen dat we zo in aanloop naar het evenement zo volledig mogelijk al je vragen kunnen beantwoorden. Mocht er toch onverhoopt nog een vraag zijn dan kun je ons via de chat bereiken of via ons telefoonnummer. 

Talententuin verplaatst naar ’22

Talententuin (editie nov ’21) naar 13 mei 2022

Bericht aan standhouders 16-02 11.45u

Yes! Er komt op hele korte termijn weer ruimte in de samenleving om elkaar te ontmoeten. Ruimte om talent te ontmoeten, nieuwe verbindingen te maken en elkaar te inspireren. Ruimte om samen aan jongeren te laten zien hoe mooi het is om in de Achterhoek te werken! 

De Talententuin zal plaatsvinden op vrijdag 13 mei op het Dru Industriepark in Ulft. 
(verplaatsing editie november 2021)

 

Het is de perfecte datum in het voorjaar omdat deze goed past in het onderwijsprogramma (geen tentamens/vakanties). Afstudeerders zijn dan bijna klaar en oriënteren zich op startersfuncties. Een mooie gelegenheid voor jullie organisatie om starters te werven voor jullie vacatures. Je gaat tevens young professionals ontmoeten. Hopelijk schijnt de zon en komt iedereen vol goede energie naar de Talententuin. We hebben de locatie op het Dru Industriepark i.v.m. beschikbaarheid moeten wijzigen. Van de overweldigende SSP Hal gaan we voor deze editie naar het meer intieme Dru Cultuurfabriek. In praktische zin vraagt het wat aanpassingsvermogen van jullie als standhouder. Wij zijn ervan overtuigd dat de intieme sfeer in de Dru Cultuurfabriek ten goede komt van de interactie tussen de bezoekers en standhouders.

Belangrijke eerste stap voor nu

Zet 13 mei in je agenda en in de agenda van collega’s. Wij gaan nu de praktische voorbereidingen treffen en dat betekent dat je binnen nu en 4 weken (medio maart) praktische informatie ontvangt over exacte tijden van opbouwen (12 mei), programmering, benodigdheden en verdere verwachtingen. Even voor de duidelijkheid. Je hebt jullie organisatie al aangemeld voor deelname dus je hoeft op dit moment verder niets meer te doen.

 

Organisatie Talententuin

In november hebben we al medegedeeld dat Adelin afscheid heeft genomen van ons team en gestart is met een nieuwe uitdaging. De voorjaarseditie van de Talententuin zal door Iris, Meike en Tom georganiseerd worden. Daarbij hebben we ondersteuning van studenten event-management en marketing/communicatie. Tijdens de Talententuin maak je kennis met Michelle Hendriksen (voormalig Innovatiehub manager). Zij zal vanaf mei bij ons starten en de komende jaren de rol van projectleider gaan vervullen voor de Talententuin. Uiteraard zullen we op dat moment Michelle uitgebreid aan je voorstellen. 

 

Talententuin editie 2022 – 10 jaar Talententuin 

Uiteraard gaat ook in november de Talententuin plaatsvinden. Niet zomaar een editie… we vieren dit jaar de 10e editie van de Talententuin. We gaan feestelijk uitpakken. Dit voorjaar ontvang je de brochure van ons om je daarvoor tijdig aan te melden. 

 

Bekijk onze FAQ

Mocht je nog vragen hebben over deze aankondiging en de verdere voorbereidingen op de Talententuin dan willen we je vragen om onze FAQ te bekijken. Daar vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Verder kun je ons voor vragen bereiken via info@achterhoekwerkt.nl 

 

Wij kijken er naar uit om je 13 mei weer persoonlijk te ontmoeten! 

Namens Team Talententuin,

Meike Geven / Iris Winkel / Tom Salemink

 

 
 
 
 
 
Update 16 november 11.00u

De Talententuin van 26 november zal helaas worden verplaatst naar een nader te bepalen datum in 2022. 

Afgelopen dagen hebben wij met ons team alles uit de kast getrokken om te zorgen dat de Talententuin zou kunnen doorgaan. Alle mogelijke scenario’s hebben we langs de meetlat van veiligheid en kwaliteit gelegd. In goed overleg met onze Talententuin partners hebben we besloten dat het verstandiger is om de Talententuin te verplaatsen. 

Dat we voor een tweede jaar op rij de Talententuin niet op de ‘normale’ manier kunnen laten doorgaan is ontzettend jammer. Iedereen heeft met zoveel energie gewerkt om dit jaar weer een succes te maken van de Talententuin. Het is voor jullie als deelnemende organisatie, voor onze partners, voor studenten, studieverenigingen, young professionals, leveranciers, ons team en iedereen die zoveel energie in de voorbereiding heeft gestoken enorm balen.

Wij hopen dan ook op jullie begrip voor deze keuze. Vooralsnog richten wij ons op een nieuwe editie in het voorjaar van 2022. Zodra de datum bekend is, zullen wij dit direct met jullie delen. 

Wat is de nieuwe datum voor de Talententuin

Zodra de nieuwe datum bekend is zullen alle bedrijven die zich reeds hebben opgegeven direct een mail ontvangen waarin de datum en verdere instructies voor de voorbereiding bekend worden gemaakt. Daarna zal de datum ook op deze website worden aangepast. 

Moeten wij ons opnieuw aanmelden voor de volgende editie

Als je je hebt opgegeven voor de Talententuin van 26 november dan blijft je deelname automatisch staan. Door onvoorziene omstandigheden en zaken die buiten onze macht liggen hebben wij de datum waarop het evenement plaatsvindt aangepast. Jullie deelname staat dus geregistreerd voor de editie in 2022. Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden.

Hoe komen wij nu in contact met jongeren

Het is enorm balen dat de Talententuin niet door kan gaan. Jullie nemen deel aan de Talententuin om in contact te komen met jongeren voor stages en banen. Naast de deelname aan de Talententuin kon je ook een pakket bestellen waarin je jullie vacatures een jaar lang onbeperkt op AchterhoekWerkt.nl kunt plaatsen. Daarnaast is er ook een extra online zichtbaarheid pakket onder 15.000 jongeren in ons netwerk. 

Als je één of meerdere van deze pakketten hebt afgenomen dan ben je alsnog in de komende periode als werkgever en met vacatures zichtbaar in het netwerk van de Talententuin en AchterhoekWerkt.nl 

Mocht je dit niet hebben afgenomen maar alsnog interesse hebben om zo in de komende maanden talenten te werven vanuit ons netwerk dan kun je dit alsnog bestellen. Via de link in de brochure van de Talententuin kun je deze diensten bestellen of mail naar tom@achterhoekwerkt.nl. Dan zorgen we ervoor dat jullie dit direct kunnen gebruiken om jullie vacatures te vervullen. 

Bezoekers / doelgroep

Welke bezoekers spreken wij op de Talententuin?

De Talententuin wordt voornamelijk door jongeren, MBO4, HBO, WO tussen de 18 – 27 jaar bezocht. Zij zijn op zoek naar een stage, afstudeeropdracht of startersfunctie of bezoeken de Talententuin, omdat ze nieuwsgierig zijn naar de bedrijven in de regio. 

In het avondprogramma richten wij ons op de young professionals die een volgende stap willen maken in hun carrière. Zij zijn in de middag vaak niet in de gelegenheid om een bezoek te brengen aan het event. Echter is gebleken dat zij wel graag een bezoek willen brengen aan de Talententuin. 

In de samenwerking met www.onverwachtehoek.nl spreken we ook professionals aan die graag naar de Achterhoek zouden willen komen om te wonen en werken in de geluksregio van Nederland. 

 

Kunnen wij een deelnemerslijst ontvangen?

Op de website van de Talententuin vind je onder deelnemende bedrijven een overzicht van de deelnemende organisaties. Persoonsgegevens van zowel aanwezige standhouders als bezoekers zullen wij NIET delen in het kader van de AVG. 

Komen er ook internationale jongeren?

Ja, er komen zowel Engels- als Duits sprekende jongeren. Zorg er daarom voor dat je flyers of andere materialen ook in het Engels en Duits beschikbaar hebt.

Programma

Wat zijn de tijden van het programma?

13 Mei 2022

9.30u Openingsprogramma  voor bedrijven door organisatie Talententuin 

11.00 – 17.00u Bezoekerstijden Talententuin

Hoe laat is er tijd om te eten?

12.00 – 13.15u staat de gereserveerde lunch voor deelnemende bedrijven klaar. 

Bezoekers kunnen gedurende de hele dag drankjes en broodjes bestellen bij het cateringplein. 

Bij iedere stand ontvang je als deelnemende organisatie cateringpakketten voor twee medewerkers. Neem je meer medewerkers mee? Bestel dan extra cateringpakketten via info@achterhoekwerkt.nl. 

Hoe laat worden we verwacht op vrijdag 13 mei?

9.30u begint het openingsprogramma voor deelnemende bedrijven

 

11.00u opent de Talententuin voor bezoekers

Voor hoeveel personen hebben wij een cateringpakket?

Bij iedere stand zitten standaard 2 cateringpakketten. Kom je met meer collega’s en wil je voor hen ook een cateringpakket afnemen? bestel dan via info@achterhoekwerkt.nl

Stand en opbouwen

Wanneer kunnen wij de stand opbouwen?

Donderdag 12 mei kun je jullie stand met alle aandacht inrichten. Je ontvangt vooraf nog instructies over de exacte tijdslots van opbouwen.

Let op: opbouwen op vrijdag 13 mei is niet mogelijk. 

Het is wel mogelijk om op vrijdag 13 mei nog kleine zaken mee te nemen als een ipad of roll up banner. De stand dient uiterlijk 9.30u gereed te zijn. 

Kunnen wij ook vrijdag 13 mei nog opbouwen?

Nee, dat is logistiek gezien niet mogelijk.

Donderdag 12 mei kun je jullie stand met alle aandacht inrichten. Je ontvangt vooraf nog instructies over de exacte tijdslots van opbouwen.

Let op: opbouwen op vrijdag 13 mei is niet mogelijk. 

Het is wel mogelijk om op vrijdag 13 mei nog kleine zaken mee te nemen als een ipad, roll up banner of klein promotie materiaal. De stand dient uiterlijk 9.30u gereed te zijn. 

Let er iemand op onze spullen in de avond en nacht van donderdag op vrijdag?

Ja, vanuit de organisatie wordt gezorgd voor avond- en nachtbewaking.

De organisatie van de Talententuin is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadigingen van de aanwezige materialen. 

Kunnen wij (audio visuele) materialen voor standinrichting huren?

Wij werken samen met T3 voor het leveren van audio visuele materialen. T3 zal dan de materialen klaarzetten in jullie stand, waarna jullie zelf de finetuning kunnen doen van de standinrichting.

Bestellen en prijsinformatie van onderstaande materialen graag uiterlijk 30 april via info@t3live.nl

Hieronder een voorbeeldlijst van materialen:

Beeldschermen:
1. 32” Philips LED-TV op statief 
70cm beeldbreedte, v.v. HDMI en USB-aansluiting, zwart statief met ronde staander in hoogte verstelbaar,
resolutie van 1366×768, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
2. 46” Samsung LCD-TV op aluminium truss-staander 
102cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
3. 55” LG LED-TV op verstelbaar kolomstatief 
121cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
4. 75” LG LED-TV 4K op verstelbaar kolomstatief 
166cm beeldbreedte, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 3840×2160, HDMI-kabel van 10m inbegrepen

Geluid:
1. Geluidset A: 1x luidspreker op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak
De set wordt gekoppeld aan de audio-uitgang van het beeldscherm zodat het geluid bij uw film/presentatie hoorbaar is. De
set kan ook gebruikt worden met een microfoon voor presentatiedoeleinden.
2. Geluidset B: 2x luidsprekers op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak 
Idem aan set A maar dan met 2 luidsprekers voor stereo-geluid en/of meer volume
3. Draadloze microfoon: handmicrofoon of headset naar keuze 
Te gebruiken i.c.m. met geluidset A of B of op uw eigen geluidsysteem, aansluiting o.b.v. XLR

Diversen:
1. Beursstand van aluminium truss v.v. frontlicht en ledsfeerlicht in uw huisstijl 
Betreft maatwerk waarbij er vele mogelijkheden zijn. Legt u gerust uw wensen aan ons voor!

Hebben jullie nog tips voor onze stand?

Belevingselementen werken heel erg goed. Wellicht kun je iets met een game of winactie doen. Bezoekers een test laten doen, een racesimulator in laten stappen, een machine bedienen. Dit zorgt er allemaal voor dat jongeren even stil staan in je stand zodat je er een praatje mee kan maken. Verras ze!  Noteer contactgegevens. Zorg dat je zelf in de gelegenheid bent om de bezoekers nog een keer te bellen na het evenement. 

We hebben in de afgelopen jaren gezien dat beurswanden/achterwanden de stand mooi aankleden. Dit ziet er vaak verzorgder uit dan het plaatsen van een aantal losse banners. 

 

Wil je met ons team sparren over een originele en aantrekkelijke stand? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder. 

Wie staan er in de stand?

In het verleden hebben we gezien dat stands met jonge medewerkers snel contact maken met de bezoekers.

 

Is er stroom aanwezig?

Ja, door de organisatie wordt gezorgd voor stroom. Neem voor de zekerheid wel zelf stekkerdozen mee. 

Kunnen we grote producten, machines of materialen meenemen?

Ja, in overleg met de organisatie is het mogelijk om grote producten, machines of materialen mee te nemen. Let hierbij op dat de materialen passen in de gereserveerde stand qua oppervlak (vierkante meters) Je dient zelf voor een steekwagen of heftruck te zorgen. 

Tevens dien je bovenstaande materialen niet rechtstreeks op de vloer te plaatsen, maar op houten/metalen balken om de vloerbelasting te spreiden. 

Kunnen we gebruik maken van een statafel?

Iedere stand bevat sowieso 1 statafel. Wil je gebruik maken van extra statafels? Bestel deze dan voor €20,- excl. btw via info@achterhoekwerkt.nl. 

Is er WiFi aanwezig?

Er kan gebruik worden gemaakt van WiFi, maar we willen je adviseren om video’s en dergelijke lokaal af te spelen en zo min mogelijk gebruik te maken van het internet. Met grote groepen kunnen we helaas niet 100% garanderen dat je stabiel internet hebt. 

Kunnen we de plattegrond al ontvangen?

Helaas is dit niet mogelijk. Tot op het laatste moment worden de laatste ontwikkelingen doorgevoerd. Er wordt rekening gehouden met vooraf aangegeven wensen. Wij zorgen ervoor dat er op alle plekken van de Talententuin een evenwichtige balans is in bedrijven stands en andere belevingsactiviteiten voor de bezoekers.

Is het mogelijk om catering te verzorgen in onze stand?

Zelf catering verzorgen is niet toegestaan mits vooraf overlegd met de organisatie. 

Dit i.v.m. de contractafspraken met de cateraar. Overleg dus even vooraf met ons als je ideeën hebt die mogelijk conflicterend zijn. 

Wat zijn de afmetingen van de stands?

Een stand is altijd 2 meter diep. Afhankelijk van het gekozen aantal vierkante meters wordt de breedte afgestemd. 

6 m2 = 3 x 2
8 m2 = 4 x 2
10 m2 = 5 x 2

Hebben wij een achterwand?

Op de Talententuin werken we met bouwhekken met daaraan zwarte zeilen die als achtergrond dienen van stands die vrij in de ruimte staan. Het is mogelijk om hier iets tegenaan te zetten zoals een banner of achterwand. Op basis van de stands die wij in de afgelopen jaren hebben gezien, adviseren wij een achterwand mee te nemen. Deze zorgen voor de mooiste uitstraling.  Materialen aan de hekken hangen/monteren oogt vaak rommelig. De achterwand kan ook een industriële muur van de SSP Hal zelf zijn. 

Afbouwen

Wanneer kunnen we afbouwen?

De Talententuin is om 17.00u afgelopen. U kunt vanaf dat moment uw stand afbouwen.

Daarnaast is mogelijk om grote/zware spullen maandagochtend 16 mei op te halen tussen 9.00-11.00u. Dit dient vooraf afgestemd te worden met de organisatie. 

 

Is het mogelijk om al eerder af te bouwen?

Nee, dit is niet mogelijk en hier maken we geen uitzonderingen op. Samen presenteren we de Achterhoek en al haar carrièrekansen. Dit kan alleen als we samen tot het einde van de Talententuin aanwezig zijn. 

Promotie van deelname

Hoe kan ik mijn bedrijfspresentatie toevoegen op de website?

Jullie bedrijfspresentatie wordt door het studententeam van de Talententuin toegevoegd. Staat jouw bedrijfspresentatie nog niet online? Je kunt ons helpen door beeldmateriaal en teksten toe te sturen naar info@achterhoekwerkt.nl 

Waar kunnen we de mediakit downloaden?

De mediakit is hier te downloaden.

Heb je tips of opmerkingen over de mediakit? Mail dan iris@achterhoekwerkt.nl

Maak gerust gebruik van de materialen om jongeren uit jullie netwerk uit te nodigen via bijvoorbeeld social media, de website of jullie werkenbij pagina. 

Kunnen we onze deelname ook delen via onze kanalen?

Ja, dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren: 

-Een bericht via social media delen 
-Oud stagiair(e)s of jonge medewerkers mailen dat u op de Talententuin staat. 
-Een nieuwsbericht plaatsen op uw website 

Mogen we ook onze (oud)stagiairs uitnodigen?

Graag zelfs! Samen behouden we talent in de regio. Laat jongeren ook kennis maken met andere werkgevers in de Achterhoek. 

Mogen we foto’s maken op de Talententuin?

Ja, leuk zelfs! Maak zoveel mogelijk foto’s van je deelname en stand zodat je deze kan gebruiken op social media, in een nieuwsbrief of je ‘werkenbij’ pagina. 

Covid-19 gerelateerde vragen

COVID-19 Update april 2022

In het kader van de aangekondigde versoepelingen kunnen we de Talententuin (beurs) organiseren zonder beperkingen of voorschriften door het RIVM.

Mochten er voor de editie van 13 mei alsnog maatregelen aangekondigd worden dan zullen we die ongeveer 2 weken voorafgaand aan het evenement bekend maken op onze website. 

Een mondkapje dragen is niet verplicht, maar u bent uiteraard vrij om deze wel te dragen als u dat prettig vindt. 

 

 

Hét Achterhoekse carrière event. Met de Talententuin kom je in contact met jouw droomwerkgever!💜

Bekijk hoe je met de Talententuin werkt

Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!