Bekijk hoe je met de Talententuin werkt
Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!
Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wij proberen deze vragenlijst zo uitgebreid mogelijk te maken door zoveel mogelijk vragen die we ontvangen hieronder te plaatsen. Wij hopen dat we zo in aanloop naar het evenement zo volledig mogelijk al je vragen kunnen beantwoorden. Mocht er toch onverhoopt nog een vraag zijn dan kun je ons via de chat bereiken of via ons telefoonnummer.
De Talententuin van 26 november zal helaas worden verplaatst naar een nader te bepalen datum in 2022.
Afgelopen dagen hebben wij met ons team alles uit de kast getrokken om te zorgen dat de Talententuin zou kunnen doorgaan. Alle mogelijke scenario’s hebben we langs de meetlat van veiligheid en kwaliteit gelegd. In goed overleg met onze Talententuin partners hebben we besloten dat het verstandiger is om de Talententuin te verplaatsen.
Dat we voor een tweede jaar op rij de Talententuin niet op de ‘normale’ manier kunnen laten doorgaan is ontzettend jammer. Iedereen heeft met zoveel energie gewerkt om dit jaar weer een succes te maken van de Talententuin. Het is voor jullie als deelnemende organisatie, voor onze partners, voor studenten, studieverenigingen, young professionals, leveranciers, ons team en iedereen die zoveel energie in de voorbereiding heeft gestoken enorm balen.
Wij hopen dan ook op jullie begrip voor deze keuze. Vooralsnog richten wij ons op een nieuwe editie in het voorjaar van 2022. Zodra de datum bekend is, zullen wij dit direct met jullie delen.
Zodra de nieuwe datum bekend is zullen alle bedrijven die zich reeds hebben opgegeven direct een mail ontvangen waarin de datum en verdere instructies voor de voorbereiding bekend worden gemaakt. Daarna zal de datum ook op deze website worden aangepast.
Als je je hebt opgegeven voor de Talententuin van 26 november dan blijft je deelname automatisch staan. Door onvoorziene omstandigheden en zaken die buiten onze macht liggen hebben wij de datum waarop het evenement plaatsvindt aangepast. Jullie deelname staat dus geregistreerd voor de editie in 2022. Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden.
Het is enorm balen dat de Talententuin niet door kan gaan. Jullie nemen deel aan de Talententuin om in contact te komen met jongeren voor stages en banen. Naast de deelname aan de Talententuin kon je ook een pakket bestellen waarin je jullie vacatures een jaar lang onbeperkt op AchterhoekWerkt.nl kunt plaatsen. Daarnaast is er ook een extra online zichtbaarheid pakket onder 15.000 jongeren in ons netwerk.
Als je één of meerdere van deze pakketten hebt afgenomen dan ben je alsnog in de komende periode als werkgever en met vacatures zichtbaar in het netwerk van de Talententuin en AchterhoekWerkt.nl
Mocht je dit niet hebben afgenomen maar alsnog interesse hebben om zo in de komende maanden talenten te werven vanuit ons netwerk dan kun je dit alsnog bestellen. Via de link in de brochure van de Talententuin kun je deze diensten bestellen of mail naar tom@achterhoekwerkt.nl. Dan zorgen we ervoor dat jullie dit direct kunnen gebruiken om jullie vacatures te vervullen.
De Talententuin wordt voornamelijk door jongeren, MBO4, HBO, WO tussen de 18 – 27 jaar bezocht. Zij zijn op zoek naar een stage, afstudeeropdracht of startersfunctie of bezoeken de Talententuin, omdat ze nieuwsgierig zijn naar de bedrijven in de regio.
In het avondprogramma richten wij ons op de young professionals die een volgende stap willen maken in hun carrière. Zij zijn in de middag vaak niet in de gelegenheid om een bezoek te brengen aan het event. Echter is gebleken dat zij wel graag een bezoek willen brengen aan de Talententuin.
In de samenwerking met www.onverwachtehoek.nl spreken we ook professionals aan die graag naar de Achterhoek zouden willen komen om te wonen en werken in de geluksregio van Nederland.
Op de website van de Talententuin vind je onder deelnemende bedrijven een overzicht van de deelnemende organisaties. Persoonsgegevens van zowel aanwezige standhouders als bezoekers zullen wij NIET delen in het kader van de AVG.
Ja, er komen zowel Engels- als Duits sprekende jongeren. Zorg er daarom voor dat je flyers of andere materialen ook in het Engels en Duits beschikbaar hebt.
13 Mei 2022
9.30u Openingsprogramma voor bedrijven door organisatie Talententuin
11.00 – 17.00u Bezoekerstijden Talententuin
12.00 – 13.15u staat de gereserveerde lunch voor deelnemende bedrijven klaar.
Bezoekers kunnen gedurende de hele dag drankjes en broodjes bestellen bij het cateringplein.
Bij iedere stand ontvang je als deelnemende organisatie cateringpakketten voor twee medewerkers. Neem je meer medewerkers mee? Bestel dan extra cateringpakketten via info@achterhoekwerkt.nl.
9.30u begint het openingsprogramma voor deelnemende bedrijven
11.00u opent de Talententuin voor bezoekers
Bij iedere stand zitten standaard 2 cateringpakketten. Kom je met meer collega’s en wil je voor hen ook een cateringpakket afnemen? bestel dan via info@achterhoekwerkt.nl
Donderdag 12 mei kun je jullie stand met alle aandacht inrichten. Je ontvangt vooraf nog instructies over de exacte tijdslots van opbouwen.
Let op: opbouwen op vrijdag 13 mei is niet mogelijk.
Het is wel mogelijk om op vrijdag 13 mei nog kleine zaken mee te nemen als een ipad of roll up banner. De stand dient uiterlijk 9.30u gereed te zijn.
Nee, dat is logistiek gezien niet mogelijk.
Donderdag 12 mei kun je jullie stand met alle aandacht inrichten. Je ontvangt vooraf nog instructies over de exacte tijdslots van opbouwen.
Let op: opbouwen op vrijdag 13 mei is niet mogelijk.
Het is wel mogelijk om op vrijdag 13 mei nog kleine zaken mee te nemen als een ipad, roll up banner of klein promotie materiaal. De stand dient uiterlijk 9.30u gereed te zijn.
Ja, vanuit de organisatie wordt gezorgd voor avond- en nachtbewaking.
De organisatie van de Talententuin is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadigingen van de aanwezige materialen.
Wij werken samen met T3 voor het leveren van audio visuele materialen. T3 zal dan de materialen klaarzetten in jullie stand, waarna jullie zelf de finetuning kunnen doen van de standinrichting.
Bestellen en prijsinformatie van onderstaande materialen graag uiterlijk 30 april via info@t3live.nl
Hieronder een voorbeeldlijst van materialen:
Beeldschermen:
1. 32” Philips LED-TV op statief
70cm beeldbreedte, v.v. HDMI en USB-aansluiting, zwart statief met ronde staander in hoogte verstelbaar,
resolutie van 1366×768, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
2. 46” Samsung LCD-TV op aluminium truss-staander
102cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
3. 55” LG LED-TV op verstelbaar kolomstatief
121cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
4. 75” LG LED-TV 4K op verstelbaar kolomstatief
166cm beeldbreedte, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 3840×2160, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
Geluid:
1. Geluidset A: 1x luidspreker op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak
De set wordt gekoppeld aan de audio-uitgang van het beeldscherm zodat het geluid bij uw film/presentatie hoorbaar is. De
set kan ook gebruikt worden met een microfoon voor presentatiedoeleinden.
2. Geluidset B: 2x luidsprekers op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak
Idem aan set A maar dan met 2 luidsprekers voor stereo-geluid en/of meer volume
3. Draadloze microfoon: handmicrofoon of headset naar keuze
Te gebruiken i.c.m. met geluidset A of B of op uw eigen geluidsysteem, aansluiting o.b.v. XLR
Diversen:
1. Beursstand van aluminium truss v.v. frontlicht en ledsfeerlicht in uw huisstijl
Betreft maatwerk waarbij er vele mogelijkheden zijn. Legt u gerust uw wensen aan ons voor!
Belevingselementen werken heel erg goed. Wellicht kun je iets met een game of winactie doen. Bezoekers een test laten doen, een racesimulator in laten stappen, een machine bedienen. Dit zorgt er allemaal voor dat jongeren even stil staan in je stand zodat je er een praatje mee kan maken. Verras ze! Noteer contactgegevens. Zorg dat je zelf in de gelegenheid bent om de bezoekers nog een keer te bellen na het evenement.
We hebben in de afgelopen jaren gezien dat beurswanden/achterwanden de stand mooi aankleden. Dit ziet er vaak verzorgder uit dan het plaatsen van een aantal losse banners.
Wil je met ons team sparren over een originele en aantrekkelijke stand? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
In het verleden hebben we gezien dat stands met jonge medewerkers snel contact maken met de bezoekers.
Ja, door de organisatie wordt gezorgd voor stroom. Neem voor de zekerheid wel zelf stekkerdozen mee.
Ja, in overleg met de organisatie is het mogelijk om grote producten, machines of materialen mee te nemen. Let hierbij op dat de materialen passen in de gereserveerde stand qua oppervlak (vierkante meters) Je dient zelf voor een steekwagen of heftruck te zorgen.
Tevens dien je bovenstaande materialen niet rechtstreeks op de vloer te plaatsen, maar op houten/metalen balken om de vloerbelasting te spreiden.
Iedere stand bevat sowieso 1 statafel. Wil je gebruik maken van extra statafels? Bestel deze dan voor €20,- excl. btw via info@achterhoekwerkt.nl.
Er kan gebruik worden gemaakt van WiFi, maar we willen je adviseren om video’s en dergelijke lokaal af te spelen en zo min mogelijk gebruik te maken van het internet. Met grote groepen kunnen we helaas niet 100% garanderen dat je stabiel internet hebt.
Helaas is dit niet mogelijk. Tot op het laatste moment worden de laatste ontwikkelingen doorgevoerd. Er wordt rekening gehouden met vooraf aangegeven wensen. Wij zorgen ervoor dat er op alle plekken van de Talententuin een evenwichtige balans is in bedrijven stands en andere belevingsactiviteiten voor de bezoekers.
Zelf catering verzorgen is niet toegestaan mits vooraf overlegd met de organisatie.
Dit i.v.m. de contractafspraken met de cateraar. Overleg dus even vooraf met ons als je ideeën hebt die mogelijk conflicterend zijn.
Een stand is altijd 2 meter diep. Afhankelijk van het gekozen aantal vierkante meters wordt de breedte afgestemd.
6 m2 = 3 x 2
8 m2 = 4 x 2
10 m2 = 5 x 2
Op de Talententuin werken we met bouwhekken met daaraan zwarte zeilen die als achtergrond dienen van stands die vrij in de ruimte staan. Het is mogelijk om hier iets tegenaan te zetten zoals een banner of achterwand. Op basis van de stands die wij in de afgelopen jaren hebben gezien, adviseren wij een achterwand mee te nemen. Deze zorgen voor de mooiste uitstraling. Materialen aan de hekken hangen/monteren oogt vaak rommelig. De achterwand kan ook een industriële muur van de SSP Hal zelf zijn.
De Talententuin is om 17.00u afgelopen. U kunt vanaf dat moment uw stand afbouwen.
Daarnaast is mogelijk om grote/zware spullen maandagochtend 16 mei op te halen tussen 9.00-11.00u. Dit dient vooraf afgestemd te worden met de organisatie.
Nee, dit is niet mogelijk en hier maken we geen uitzonderingen op. Samen presenteren we de Achterhoek en al haar carrièrekansen. Dit kan alleen als we samen tot het einde van de Talententuin aanwezig zijn.
Jullie bedrijfspresentatie wordt door het studententeam van de Talententuin toegevoegd. Staat jouw bedrijfspresentatie nog niet online? Je kunt ons helpen door beeldmateriaal en teksten toe te sturen naar info@achterhoekwerkt.nl
De mediakit is hier te downloaden.
Heb je tips of opmerkingen over de mediakit? Mail dan iris@achterhoekwerkt.nl
Maak gerust gebruik van de materialen om jongeren uit jullie netwerk uit te nodigen via bijvoorbeeld social media, de website of jullie werkenbij pagina.
Ja, dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren:
-Een bericht via social media delen
-Oud stagiair(e)s of jonge medewerkers mailen dat u op de Talententuin staat.
-Een nieuwsbericht plaatsen op uw website
Graag zelfs! Samen behouden we talent in de regio. Laat jongeren ook kennis maken met andere werkgevers in de Achterhoek.
Ja, leuk zelfs! Maak zoveel mogelijk foto’s van je deelname en stand zodat je deze kan gebruiken op social media, in een nieuwsbrief of je ‘werkenbij’ pagina.
In het kader van de aangekondigde versoepelingen kunnen we de Talententuin (beurs) organiseren zonder beperkingen of voorschriften door het RIVM.
Mochten er voor de editie van 13 mei alsnog maatregelen aangekondigd worden dan zullen we die ongeveer 2 weken voorafgaand aan het evenement bekend maken op onze website.
Een mondkapje dragen is niet verplicht, maar u bent uiteraard vrij om deze wel te dragen als u dat prettig vindt.
Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!