Bekijk hoe je met de Talententuin werkt
Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!
Hieronder vind je een overzicht met veelgestelde vragen. Wij proberen deze vragenlijst zo uitgebreid mogelijk te maken door zoveel mogelijk vragen die we ontvangen hieronder te plaatsen. Wij hopen dat we zo in aanloop naar het evenement zo volledig mogelijk al je vragen kunnen beantwoorden. Mocht er toch onverhoopt nog een vraag zijn dan kun je ons via de chat bereiken of via ons telefoonnummer.
De Talententuin vindt dit jaar plaats in de SSP-Hal (op het DRU Industriepark) in Ulft.
Adres: DRU-laan 2 7071 BV Ulft
🗓️: vrijdag 24 november 2022
🕥: 11.00 – 15:30 uur
In november kan het redelijk koud worden in de SSP-Hal. De SSP-Hal is een oude, industriële hal die moeilijk warm te houden is. Er is wel een verwarmingsinstallatie. Toch willen we je adviseren om je in laagjes te kleden.
De Talententuin wordt voornamelijk bezocht door jongeren tussen de 18 en 27 jaar die studeren aan het MBO, HBO en WO. Zij zijn op zoek naar een stage, afstudeeropdracht of startersfunctie of bezoeken de Talententuin omdat ze nieuwsgierig zijn naar de mooie bedrijven in de Achterhoek.
Op de website van de Talententuin vind je onder deelnemende bedrijven een overzicht van de deelnemende organisaties. Persoonsgegevens van zowel aanwezige standhouders als bezoekers zullen wij NIET delen in het kader van de AVG.
Ja, er komen zowel Engels- als Duits sprekende jongeren.
09:00 inloop voor bedrijven
09:30 start/opening
09:45 Smarthub ledenbijeenkomst
10:30 terug naar stand voor laatste dingen
11:00 opening voor bezoekers
11:45 tot 12:30 Masterclass
12:45 tot 13:30 HOOFDSPREKER
13:45 tot 14:30 Smarthub Talentstage
15:00 Prijsuitreiking
15:30 Afsluiting + Borrel
9:00u inloop bedrijven
11.00u opent de Talententuin voor bezoekers
Op de bevestiging van je aanmelding zie je hoeveel cateringpakketten je besteld hebt. Is dit niet voldoende? Bestel dan vóór 4 november extra pakketten (€ 35,- excl, btw). Cateringpakketten bijbestellen kan via dit formulier.
Op donderdag is er tijd om de stand op te bouwen. Van de organisatie krijg je nog een tijdslot toegestuurd waarin je kan komen opbouwen. Neem je grote materialen mee? Meld dit dan voor 28 oktober bij de organisatie.
Let op: opbouwen op vrijdag 25 november is niet mogelijk.
Het is wel mogelijk om op vrijdag 25 november nog kleine zaken mee te nemen als een ipad, klein promotie materiaal of roll-up banner. De stand dient uiterlijk 10:30 gereed te zijn.
Ja, vanuit de organisatie wordt gezorgd voor avond- en nachtbewaking.
De organisatie van de Talententuin is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadigingen van de aanwezige materialen.
Wij werken samen met T3 voor het leveren van audio visuele materialen. T3 zal dan de materialen klaarzetten in jullie stand, waarna jullie zelf de finetuning kunnen doen van de standinrichting.
Bestellen en prijsinformatie van onderstaande materialen graag uiterlijk 30 april via info@t3live.nl
Hieronder een voorbeeldlijst van materialen:
Beeldschermen:
1. 32” Philips LED-TV op statief
70cm beeldbreedte, v.v. HDMI en USB-aansluiting, zwart statief met ronde staander in hoogte verstelbaar,
resolutie van 1366×768, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
2. 46” Samsung LCD-TV op aluminium truss-staander
102cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
3. 55” LG LED-TV op verstelbaar kolomstatief
121cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
4. 75” LG LED-TV 4K op verstelbaar kolomstatief
166cm beeldbreedte, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 3840×2160, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
Geluid:
1. Geluidset A: 1x luidspreker op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak
De set wordt gekoppeld aan de audio-uitgang van het beeldscherm zodat het geluid bij uw film/presentatie hoorbaar is. De
set kan ook gebruikt worden met een microfoon voor presentatiedoeleinden.
2. Geluidset B: 2x luidsprekers op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak
Idem aan set A maar dan met 2 luidsprekers voor stereo-geluid en/of meer volume
3. Draadloze microfoon: handmicrofoon of headset naar keuze
Te gebruiken i.c.m. met geluidset A of B of op uw eigen geluidsysteem, aansluiting o.b.v. XLR
Diversen:
1. Beursstand van aluminium truss v.v. frontlicht en ledsfeerlicht in uw huisstijl
Betreft maatwerk waarbij er vele mogelijkheden zijn. Legt u gerust uw wensen aan ons voor!
Belevingselementen werken heel erg goed. Wellicht kun je iets met een game of winactie doen. Bezoekers een test laten doen, een racesimulator in laten stappen, een machine bedienen. Dit zorgt er allemaal voor dat jongeren even stil staan in je stand zodat je er een praatje mee kan maken. Verras ze! Noteer contactgegevens. Zorg dat je zelf in de gelegenheid bent om de bezoekers nog een keer te bellen na het evenement.
We hebben in de afgelopen jaren gezien dat beurswanden/achterwanden de stand mooi aankleden. Dit ziet er vaak verzorgder uit dan het plaatsen van een aantal losse banners.
Wil je met ons team sparren over een originele en aantrekkelijke stand? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Medewerkers van allerlei afdelingen kunnen in de stand staan, denk hierbij aan HR, Marketing, iemand van de Technische afdeling. We adviseren de bedrijven om hun eigen jong talent mee te nemen naar de Talententuin zodat zij vanuit hun eigen ervaring kunnen vertellen over het bedrijf.
Ja, door de organisatie wordt gezorgd voor stroom. Neem voor de zekerheid wel zelf stekkerdozen mee.
Ja, in overleg met de organisatie is het mogelijk om grote producten, machines of materialen mee te nemen. Let hierbij op dat de materialen passen in de gereserveerde stand qua oppervlak (vierkante meters) Je dient zelf voor een steekwagen of heftruck te zorgen.
Tevens dien je bovenstaande materialen niet rechtstreeks op de vloer te plaatsen, maar op houten/metalen balken om de vloerbelasting te spreiden.
Wil je gebruik maken van extra statafels? Bestel deze dan voor €23,- excl. btw via dit formulier.
Er kan gebruik worden gemaakt van WiFi, maar we willen je adviseren om video’s en dergelijke lokaal af te spelen en zo min mogelijk gebruik te maken van het internet. Met grote groepen kunnen we helaas niet 100% garanderen dat je stabiel internet hebt.
Helaas is dit niet mogelijk. Tot op het laatste moment worden de laatste ontwikkelingen doorgevoerd. Er wordt rekening gehouden met vooraf aangegeven wensen. Wij zorgen ervoor dat er op alle plekken van de Talententuin een evenwichtige balans is in bedrijven stands en andere belevingsactiviteiten voor de bezoekers.
Zelf catering verzorgen is niet toegestaan mits vooraf overlegd met de organisatie.
Dit i.v.m. de contractafspraken met de cateraar. Overleg dus even vooraf met ons als je ideeën hebt die mogelijk conflicterend zijn.
Een stand is altijd 2 meter diep. Afhankelijk van het gekozen aantal vierkante meters wordt de breedte afgestemd.
6 m2 = 3 x 2
8 m2 = 4 x 2
10 m2 = 5 x 2
Op de Talententuin werken we met bouwhekken met daaraan zwarte zeilen die als achtergrond dienen van stands die vrij in de ruimte staan. Het is mogelijk om hier iets tegenaan te zetten zoals een banner of achterwand. Op basis van de stands die wij in de afgelopen jaren hebben gezien, adviseren wij een achterwand mee te nemen. Deze zorgen voor de mooiste uitstraling. Materialen aan de hekken hangen/monteren oogt vaak rommelig. De achterwand kan ook een industriële muur van de SSP Hal zelf zijn.
De Talententuin is om 15.30u afgelopen. U kunt vanaf dat moment uw stand afbouwen.
Daarnaast is mogelijk om grote/zware spullen maandagochtend 28 november op te halen tussen 9.00-11.00u. Dit dient vooraf afgestemd te worden met de organisatie.
Nee, dit is niet mogelijk en hier maken we geen uitzonderingen op. Samen presenteren we de Achterhoek en al haar carrièrekansen. Dit kan alleen als we samen tot het einde van de Talententuin aanwezig zijn.
Jullie bedrijfspresentatie wordt door het studententeam van de Talententuin toegevoegd. Staat jouw bedrijfspresentatie nog niet online? Je kunt ons helpen door beeldmateriaal en teksten toe te sturen naar info@achterhoekwerkt.nl.
De mediakit is hier te downloaden.
Heb je tips of opmerkingen over de mediakit? Mail dan jelle@achterhoekwerkt.nl
Maak gerust gebruik van de materialen om jongeren uit jullie netwerk uit te nodigen via bijvoorbeeld social media, de website of jullie werken-bij pagina.
Ja, dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren:
-Een bericht via social media delen
-Oud stagiair(e)s of jonge medewerkers mailen dat u op de Talententuin staat.
-Een nieuwsbericht plaatsen op uw website
Graag zelfs! Samen behouden we talent in de regio. Laat jongeren ook kennis maken met andere werkgevers in de Achterhoek.
Ja, leuk zelfs! Maak zoveel mogelijk foto’s van je deelname en stand zodat je deze kan gebruiken op social media, in een nieuwsbrief of je ‘werkenbij’ pagina.
In het kader van de aangekondigde versoepelingen kunnen we de Talententuin (beurs) organiseren zonder beperkingen of voorschriften door het RIVM.
Mochten er voor de editie van 25 november alsnog maatregelen aangekondigd worden dan zullen we die ongeveer 2 weken voorafgaand aan het evenement bekend maken op onze website.
Een mondkapje dragen is niet verplicht, maar u bent uiteraard vrij om deze wel te dragen als u dat prettig vindt.
Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!