Terug naar vorige pagina

Veel gestelde vragen over de Talententuin

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wij proberen deze vragenlijst zo uitgebreid mogelijk te maken door zoveel mogelijk vragen die we ontvangen hieronder te plaatsen. Wij hopen dat we zo in aanloop naar het evenement zo volledig mogelijk al je vragen kunnen beantwoorden. Mocht er toch onverhoopt nog een vraag zijn dan kun je ons via de chat bereiken of via ons telefoonnummer. 

Talententuin verplaatst naar ’22

Update 16 november 11.00u

De Talententuin van 26 november zal helaas worden verplaatst naar een nader te bepalen datum in 2022. 

Afgelopen dagen hebben wij met ons team alles uit de kast getrokken om te zorgen dat de Talententuin zou kunnen doorgaan. Alle mogelijke scenario’s hebben we langs de meetlat van veiligheid en kwaliteit gelegd. In goed overleg met onze Talententuin partners hebben we besloten dat het verstandiger is om de Talententuin te verplaatsen. 

Dat we voor een tweede jaar op rij de Talententuin niet op de ‘normale’ manier kunnen laten doorgaan is ontzettend jammer. Iedereen heeft met zoveel energie gewerkt om dit jaar weer een succes te maken van de Talententuin. Het is voor jullie als deelnemende organisatie, voor onze partners, voor studenten, studieverenigingen, young professionals, leveranciers, ons team en iedereen die zoveel energie in de voorbereiding heeft gestoken enorm balen.

Wij hopen dan ook op jullie begrip voor deze keuze. Vooralsnog richten wij ons op een nieuwe editie in het voorjaar van 2022. Zodra de datum bekend is, zullen wij dit direct met jullie delen. 

Wat is de nieuwe datum voor de Talententuin

Zodra de nieuwe datum bekend is zullen alle bedrijven die zich reeds hebben opgegeven direct een mail ontvangen waarin de datum en verdere instructies voor de voorbereiding bekend worden gemaakt. Daarna zal de datum ook op deze website worden aangepast. 

Moeten wij ons opnieuw aanmelden voor de volgende editie

Als je je hebt opgegeven voor de Talententuin van 26 november dan blijft je deelname automatisch staan. Door onvoorziene omstandigheden en zaken die buiten onze macht liggen hebben wij de datum waarop het evenement plaatsvindt aangepast. Jullie deelname staat dus geregistreerd voor de editie in 2022. Je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden.

Hoe komen wij nu in contact met jongeren

Het is enorm balen dat de Talententuin niet door kan gaan. Jullie nemen deel aan de Talententuin om in contact te komen met jongeren voor stages en banen. Naast de deelname aan de Talententuin kon je ook een pakket bestellen waarin je jullie vacatures een jaar lang onbeperkt op AchterhoekWerkt.nl kunt plaatsen. Daarnaast is er ook een extra online zichtbaarheid pakket onder 15.000 jongeren in ons netwerk. 

Als je één of meerdere van deze pakketten hebt afgenomen dan ben je alsnog in de komende periode als werkgever en met vacatures zichtbaar in het netwerk van de Talententuin en AchterhoekWerkt.nl 

Mocht je dit niet hebben afgenomen maar alsnog interesse hebben om zo in de komende maanden talenten te werven vanuit ons netwerk dan kun je dit alsnog bestellen. Via de link in de brochure van de Talententuin kun je deze diensten bestellen of mail naar tom@achterhoekwerkt.nl. Dan zorgen we ervoor dat jullie dit direct kunnen gebruiken om jullie vacatures te vervullen. 

Bezoekers / doelgroep

Welke bezoekers spreken wij op de Talententuin?

De Talententuin wordt voornamelijk door jongeren, MBO4, HBO, WO tussen de 18 – 27 jaar bezocht. Zij zijn op zoek naar een stage, afstudeeropdracht of startersfunctie of bezoeken de Talententuin, omdat ze nieuwsgierig zijn naar de bedrijven in de regio. 

In het avondprogramma richten wij ons op de young professionals die een volgende stap willen maken in hun carrière. Zij zijn in de middag vaak niet in de gelegenheid om een bezoek te brengen aan het event. Echter is gebleken dat zij wel graag een bezoek willen brengen aan de Talententuin. 

In de samenwerking met www.onverwachtehoek.nl spreken we ook professionals aan die graag naar de Achterhoek zouden willen komen om te wonen en werken in de geluksregio van Nederland. 

 

Kunnen wij een deelnemerslijst ontvangen?

Op de website van de Talententuin vind je onder deelnemende bedrijven een overzicht van de deelnemende organisaties. Persoonsgegevens van zowel aanwezige standhouders als bezoekers zullen wij NIET delen in het kader van de AVG. 

Komen er ook internationale jongeren?

Ja, er komen zowel Engels- als Duits sprekende jongeren. Zorg er daarom voor dat je flyers of andere materialen ook in het Engels en Duits beschikbaar hebt.

Programma

Wat zijn de tijden van het programma?

We hebben dit jaar zowel een middag- als een avondprogramma. Hieronder vind je de tijden: 

Middagprogramma: 14.00 uur tot 17.00 uur.
Avondprogramma: 18.00 uur tot 20.00 uur.

Hoe laat is er tijd om te eten?

Van 17.00 uur tot 18.00 uur is de Talententuin gesloten voor bezoekers. Voor standhouders is er dan tijd om te eten.

Bij iedere stand ontvang je als deelnemende organisatie cateringpakketten voor twee medewerkers. Neem je meer medewerkers mee? Bestel dan extra cateringpakketten via info@achterhoekwerkt.nl. De kosten van een cateringpakket zijn €40,- excl. btw en bevatten drankjes gedurende het evenement en het diner tussen 17.00 uur en 18.00 uur. 

Hoe laat worden we verwacht op vrijdag 26 november?

De eerste bussen met bezoekers uit omliggende studiesteden arriveren tussen 13.45 uur en 14.00 uur. We vragen standhouders daarom om uiterlijk 13.30 uur aanwezig te zijn. 

Is het mogelijk om alleen de middag of avond deel te nemen?

Nee, deelname is alleen mogelijk als je zowel de middag als avond aanwezig bent met een stand. 

Voor hoeveel personen hebben wij een cateringpakket?

Bij iedere stand zitten standaard 2 cateringpakketten. Kom je met meer collega’s en wil je voor hen ook een cateringpakket afnemen? Dat kan voor €40,- excl. btw. via info@achterhoekwerkt.nl. Een cateringpakket bevat drankjes gedurende het evenement en een diner tussen 17.00 uur en 18.00 uur. 

Stand en opbouwen

Wanneer kunnen wij de stand opbouwen?

Donderdag 25 november kun je jullie stand inrichten. Je ontvangt vooraf nog instructies over de tijden. Ivm de corona maatregelen verwachten wij pas na de persconferentie van begin november deze instructies met jullie te kunnen delen. 

 

Let op: opbouwen op vrijdag 26 november is geen optie. 

Kunnen wij ook vrijdag 26 november nog opbouwen?

Nee, dat is geen optie. Het opbouwen van de stands vindt plaats op donderdag 25 november. Hier kunnen we helaas ook geen uitzonderingen op maken. 

Het is alleen nog mogelijk om kleine materialen als flyers, laptops, pennen e.d. mee te nemen op de vrijdag. 

Let er iemand op onze spullen in de avond en nacht van donderdag op vrijdag?

Ja, vanuit de organisatie wordt gezorgd voor avond- en nachtbewaking.

De organisatie van de Talententuin is niet aansprakelijk voor diefstal of beschadigingen van de aanwezige materialen. 

Kunnen wij (audio visuele) materialen voor standinrichting huren?

Wij werken samen met T3 voor het leveren van audio visuele materialen. T3 zal dan de materialen klaarzetten in jullie stand, waarna jullie zelf de finetuning kunnen doen van de standinrichting.

Bestellen van onderstaande materialen kan tot 18 november rechtstreeks via T3 door te mailen naar info@t3live.nl

Hieronder een lijst van materialen:

Beeldschermen:
1. 32” Philips LED-TV op statief € 75,00
70cm beeldbreedte, v.v. HDMI en USB-aansluiting, zwart statief met ronde staander in hoogte verstelbaar,
resolutie van 1366×768, HDMI-kabel van 10m inbegrepen
2. 46” Samsung LCD-TV op aluminium truss-staander € 125,00
102cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
3. 55” LG LED-TV op verstelbaar kolomstatief € 195,00
121cm beeldbreedte, v.v. VGA, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 1920×1080, VGA-kabel en HDMI-kabel van 10m inbegrepen
4. 75” LG LED-TV 4K op verstelbaar kolomstatief € 310,00
166cm beeldbreedte, HDMI en USB-aansluiting, scherm op verschillende hoogtes te plaatsen,
resolutie van 3840×2160, HDMI-kabel van 10m inbegrepen

Geluid:
1. Geluidset A: 1x luidspreker op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak € 50,00
De set wordt gekoppeld aan de audio-uitgang van het beeldscherm zodat het geluid bij uw film/presentatie hoorbaar is. De
set kan ook gebruikt worden met een microfoon voor presentatiedoeleinden.
2. Geluidset B: 2x luidsprekers op statief t.b.v. audio bij beeld of spraak € 90,00
Idem aan set A maar dan met 2 luidsprekers voor stereo-geluid en/of meer volume
3. Draadloze microfoon: handmicrofoon of headset naar keuze € 50,00
Te gebruiken i.c.m. met geluidset A of B of op uw eigen geluidsysteem, aansluiting o.b.v. XLR

Diversen:
1. Beursstand van aluminium truss v.v. frontlicht en ledsfeerlicht in uw huisstijl €POA
Betreft maatwerk waarbij er vele mogelijkheden zijn. Legt u gerust uw wensen aan ons voor!

Hebben jullie nog tips voor onze stand?

Belevingselementen werken heel erg goed. Wellicht kun je iets met een game of winactie doen. Bezoekers een test laten doen, een racesimulator in laten stappen, een machine bedienen. Dit zorgt er allemaal voor dat jongeren even stil staan in je stand zodat je er een praatje mee kan maken. Verras ze!  Noteer contactgegevens. Zorg dat je zelf in de gelegenheid bent om de bezoekers nog een keer te bellen na het evenement. 

We hebben in de afgelopen jaren gezien dat beurswanden/achterwanden de stand mooi aankleden. Dit ziet er vaak verzorgder uit dan het plaatsen van een aantal losse banners. 

 

Wil je met ons team sparren over een originele en aantrekkelijke stand? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder. 

Wie staan er in de stand?

In het verleden hebben we gezien dat stands met jonge medewerkers het erg goed doen. Heb je specifieke vacatures? Neem dan directe collega’s mee zodat zij de jongeren alles kunnen vertellen over de functie en organisatie. 

Is er stroom aanwezig?

Ja, door de organisatie wordt gezorgd voor stroom. Neem voor de zekerheid wel zelf stekkerdozen mee. 

Kunnen we grote producten, machines of materialen meenemen?

Ja, in overleg met de organisatie is het mogelijk om grote producten, machines of materialen mee te nemen. Let hierbij wel op dat het in de meeste gevallen niet past in het afgenomen aantal vierkante meters. Je dient zelf voor een steekwagen of heftruck te zorgen. 

Tevens dien je bovenstaande materialen niet rechtstreeks op de vloer te plaatsen, maar op benodigde houten/metalen balken om de vloerbelasting te spreiden. 

Kunnen we gebruik maken van een statafel?

Iedere stand bevat sowieso 1 statafel. Wil je gebruik maken van extra statafels? Bestel deze dan voor €20,- excl. btw via info@achterhoekwerkt.nl. (Dit kan tot 

Is er WiFi aanwezig?

Er kan gebruik worden gemaakt van WiFi, maar we willen je adviseren om video’s en dergelijke lokaal af te spelen en zo min mogelijk gebruik te maken van het internet. Met grote groepen kunnen we helaas niet 100% garanderen dat je stabiel internet hebt. 

Kunnen we de plattegrond al ontvangen?

Helaas is dit niet mogelijk. Tot op het laatste moment worden de laatste ontwikkelingen doorgevoerd. Er wordt rekening gehouden met vooraf aangegeven wensen. 

Is het mogelijk om catering te verzorgen in onze stand?

Zelf catering verzorgen is niet toegestaan mits vooraf overlegd met de organisatie. 

Dit i.v.m. de contractafspraken met de cateraar. Overleg dus even vooraf met ons als je ideeën hebt die mogelijk conflicterend zijn. 

Wat zijn de afmetingen van de stands?

Een stand is altijd 2 meter diep. Afhankelijk van het gekozen aantal vierkante meters wordt de breedte afgestemd. 

6 m2 = 3 x 2
8 m2 = 4 x 2
10 m2 = 5 x 2

Hebben wij een achterwand?

Op de Talententuin werken we met bouwhekken en daaraan zwarte zeilen. Het is mogelijk om hier iets tegenaan te zetten zoals een banner of achterwand. Op basis van de stands die wij in de afgelopen jaren hebben gezien, adviseren wij een achterwand mee te nemen. Deze komen het mooist uit in de stand. Materialen aan het hekken hangen/monteren oogt vaak rommelig. 

Afbouwen

Wanneer kunnen we afbouwen?

Het afbouwen begint na 20.00 uur. Daarnaast is mogelijk om grote spullen maandagochtend 29 november op te halen. Dit dient vooraf afgestemd te worden met de organisatie. 

Let op: van donderdag op vrijdag is er bewaking aanwezig in de SSP-hal. Dit is echter niet het geval van vrijdag tot maandag. 

Is het mogelijk om al eerder af te bouwen?

Nee, dit is niet mogelijk en hier maken we geen uitzonderingen op. Samen presenteren we de Achterhoek en al haar carrièrekansen. Dit kan alleen als we ieder tot het einde van de Talententuin aanwezig zijn. 

Promotie van deelname

Hoe kan ik mijn bedrijfspresentatie toevoegen op de website?

Jullie bedrijfspresentatie wordt door het studententeam van de Talententuin toegevoegd. Staat jouw bedrijfspresentatie nog niet online? Uiterlijk 28 oktober zal deze online staan. Je kunt ons helpen door beeldmateriaal en teksten toe te sturen naar info@achterhoekwerkt.nl 

Waar kunnen we de mediakit downloaden?

De mediakit is hier te downloaden.

 

Maak gerust gebruik van de materialen om jongeren uit jullie netwerk uit te nodigen via bijvoorbeeld social media, de website of jullie werkenbij pagina. Daarnaast nodigen we ook graag jullie medewerkers uit voor een bezoek aan het avondprogramma. In de mediakit vind je ook voor hen een uitnodiging. 

Kunnen we onze deelname ook delen via onze kanalen?

Ja, dit kan bijvoorbeeld op de volgende manieren: 

-Een bericht via social media delen 
-Oud stagiair(e)s of jonge medewerkers mailen dat u op de Talententuin staat. 
-Een nieuwsbericht plaatsen op uw website 

Mogen we ook onze (oud)stagiairs uitnodigen?

Graag zelfs! Samen behouden we talent in de regio. Laat jongeren ook kennis maken met andere werkgevers in de Achterhoek. 

Mogen we foto’s maken op de Talententuin?

Ja, leuk zelfs! Maak zoveel mogelijk foto’s van je deelname en stand zodat je deze kan gebruiken op social media, in een nieuwsbrief of je ‘werkenbij’ pagina. 

Covid-19 gerelateerde vragen

COVID-19 Update persconferentie 12 november

De overheid heeft extra corona maatregelen getroffen die direct van invloed zijn op de organisatie van de Talententuin. 

Binnen de gestelde beperkingen van de overheid zijn wij op dit moment aan het bekijken wat wél mogelijk is. Uiterlijk maandag 15 november 17.00u zullen wij een update geven aan alle deelnemers hoe we dit jaar invulling geven aan de Talententuin.

Wij stellen het op prijs als jullie ons als organisatie even de tijd geven om met alle betrokken partijen en partners te bekijken hoe we op een juiste manier omgaan met de corona maatregelen. 

 

 

UPDATE persconferentie 2 november

De Talententuin zal op 26 november de volgende covid-19 maatregelen treffen. Deze maatregelen zijn gebaseerd op de richtlijnen vanuit de overheid/RIVM. Samen houden wij een bezoek en deelname aan de Talententuin veilig. 

Strikt deurbeleid d.m.v. de QR-code én ID bewijs. 

Alle bezoekers, standhouders, leveranciers, transporteurs, sprekers en gasten zullen de QR-code én ID bewijs moeten kunnen laten zien om toegang te krijgen tot de locatie van de Talententuin. Zorg ervoor dat deze informatie tijdig gecommuniceerd is met de medewerkers en standbouwers die een rol hebben op de Talententuin. Laten jullie goederen leveren of door derden de stand opbouwen, informeer hen dan ook tijdig dat wij als organisatie dit strikte deurbeleid hanteren. 

Wij zullen alle geregistreerde bezoekers vooraf informeren over deze maatregel. Het deurbeleid zal strikt uitgevoerd worden, dus geen uitzonderingen.

Wij houden rekening met een beperktere zaalcapaciteit. Bezoekersstromen worden verspreid over de Talententuin dag/avond. Dit betekent dat we bezoekerspieken proberen te vermijden. Voordeel is dat u met meer aandacht en rust gesprekken kunt voeren met de bezoekers. 

Wij zullen als organisatie verder bewustwording creëren vooraf en tijdens het evenement om de 1,5 meter als gedragsmaatregel te stimuleren. Ondanks dat het dragen van mondkapjes niet verplicht is nadat de QR code getoond is, zullen wij op bepaalde plekken wel stimuleren dat bezoekers als extra maatregel mondkapjes dragen. Denk aan de workshop ruimte en het hoofdpodium. 

Uiteraard zullen er verder op diverse plaatsen extra hygiene maatregelen getroffen worden. 

Enkele dagen voorafgaand aan het evenement ontvangen standhouders en bezoekers een laatste update over de covid-19 maatregelen.

Met welke maatregelen moeten wij rekening houden?

Namens de organisatie van de Talententuin houden we de maatregelen goed in de gaten en hebben we contact met onder andere de gemeente. Per week/persconferentie wordt opnieuw naar de huidige situatie gekeken. Wij doen er alles aan om voor jou en de bezoekers een veilig bezoek aan de Talententuin te faciliteren. Hierover houden wij op je op de hoogte. 

Gelden er voor het opbouwen ook regels?

Voor het opbouwen wordt jouw organisatie ingedeeld in een tijdslot. Wij willen je vragen om je hieraan te houden. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen de ruimte heeft om op te bouwen. Lukt het niet om het aangewezen tijdslot aanwezig te zijn? Neem dan contact op met de organisatie van de Talententuin zodat wij je opnieuw kunnen indelen. 

Hebben we een coronatoegangsbewijs nodig ?

Ja, voor zowel het evenement als bij het opbouwen heb je een toegangsbewijs nodig. Deze kan je tonen in de Coronacheck-app of op papier. We scannen bij de deur je QR code. Denk er dus voorafgaand aan de Talententuin aan dat je deze bij de hand hebt. Zonder code is het niet mogelijk om op te bouwen of op de Talententuin te komen. 

Hier vind je meer informatie over het verkrijgen van een toegangsbewijs:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cultuur-uitgaan-en-sport/coronatoegangsbewijs/hoe-regelen

Dit zijn de regels van het RIVM zoals ze tijdens de persconferentie gedeeld zijn. 

Hét Achterhoekse carrière event. Met de Talententuin kom je in contact met jouw droomwerkgever!💜

Bekijk hoe je met de Talententuin werkt

Bekijk hier de aftermovie van de beurseditie van vorig jaar. Geniet nog even na van al die leuke hoogtepunten die de Talententuin biedt. We zien je in november ’21 weer!